*
v souboru DS Čelakovský se poprvé objevila na
podzim roku
2002, svoji premiéru na divadelních prknech pak
odstartovala na jaře roku 2003
* ve svém prvním divadelním
výstupu na sebe
nijak zvlášť neupozornila, publiku se představila
v dosti
nevýrazné roli
* ač bez jakýchkoliv divadelních
zkušeností
či absolutorií odborných divadelních
seminářů se dokázala postupně
prokousávat k velice
solidním hereckým výkonům
* v současné době je jednou z nejvíce
obsazovaných
hereček díky svému umu ztvárnit
široký rozsah charakterů
jednajících postav
*
jako herečka dokáže stejně přesvědčivě ztvárnit
jak role
mladičkých naivních dívek, tak postavy
starších zkušených žen
*
tajemství jejího divadelního talentu
spočívá v poctivé a
důsledné herecké
práci a především pak ve snaze
naslouchat
režijním připomínkám, tedy faktorům,
které
ji neustále posunují v jejím
osobitém
hereckém projevu
DIVADELNÍ
ROLE :
Frony v
Jiráskově hře Magdaléna Dobromila
Rettigová (2003) - v
klasické Jiráskově hře předstoupila
poprvé před
diváky jako mladičká dívka Frony. V
celkově nijak
zvlášť výrazném
představení
svým výkonem příliš
publikum nezaujala.
Cestující
v autorské hře Kristýny
Kubíčkové
Cestovní kancelář Lotrando (2004) - v
satirické zpěvohře strakonické autorky
odehrála
představení, v němž nedostala příliš
prostoru pro
individuální herecký výkon,
a také
proto opět jako jedna "z davu" nedokázala
zvlášť
přesvědčit o svém divadelním talentu.
Lesní panna,
divá žena a dívka na dvoře Zuliky v
báchorce Strakonický dudák
(2004) - objevila se zde v několika
menších rolích a navíc
převážně v davových
scénách, v nichž o
svém talentu příliš přesvědčit
nemohla. Od roku 2005 pak ztvárnila roli Lesany po
odstoupivší Jitce
Churáňové. Do poměrně
náročné role královny
lesních panen se dokázala vtělit s opravdovou
vážností umocněnou čitelnou
artikulací projevu.
Ketty Harrissonová
v komedii Lhářka (2006) - zahrála
si roli hlavní hrdinky příběhu, která
z
jedné nevinné a milosrdné lži
rozpoutá
řetězec dalších a dalších
navazujících lží. Poprvé ve
své
divadelní kariéře dostala prostor k rozvoji
svého
hereckého talentu. Prostor o to těžší,
že se
jednalo o zápornou postavu. Vzhledem k tomu, že i
mužská
část odborné poroty na divadelních
přehlídkách hodnotila její projev jako
představitelku ženy, kterou by doma rozhodně mít nechtěli,
dokázala, že má talent převzít
charakter
jednající postavy a s dovedností sobě
vlastní jej i přenést na divadelní
prkna.
Děvče Judy v komedii
Úžasná svatba (2007) - v
roli dívky, která se probudí jednoho
rána v
posteli neznámého muže, shodou
okolností
nastávajícího ženicha,
rozehrála
vynikající herecký koncert
prošpikovaný řadou romantických
mikroscének. V uvedené komedii
dokázala
převzít nádech zamilované hrdinky
příběhu a
po celou dobu si jej velice přesvědčivě udržet.
Maminka v komedii Amant
(2011) - po
vynucené divadelní přestávce
způsobené
mateřskou dovolenou se na prkna vrátila v postavě matky v
komedii autora Pavla Němce. Přestože se role maminky,
snažící se prostřednictvím
svých
dětí hojit své vlastní
nenaplněné ambice,
zhostila velice dobře a zároveň i přesvědčivě, role
mladých žen ji sluší určitě
více a
také v nich dokáže mnohem intenzívněji
rozvinout
svůj herecký talent.
Francina v komedii Zelňačka
(2011) - ve
známé komedii
francouzského autora René Falleta
ztvárnila roli
Franciny, nebožky, jež se zásluhou mimozemšťana
vrací zpět mezi živé. Ve svých dvou
rozdílných výstupech
dokázala opět
přesvědčit o rozmanitosti zosobněných charakterů postav - na
straně jedné v podání
vracející se
manželky hlavního hrdiny hry, na straně druhé v
podání mladičké zamilované
ženy,
která kvůli milenci opouští
svého
stárnoucího manžela.
Zuzana v komedii
del´arte Dámský krejčí
(2012) - zde
vytvořila krásnou
postavičku madame Zuzany Aubinové, která flirtuje
s hlavním hrdinou - doktorem Moulinotem. V
uvedené roli si dokázala skvěle poradit s
charakterem mladé ženy, dychtivé po
milostném dobrodružství. Její herecky
přesvědčivé ztvárnění Zuzany bylo
divácky velmi ceněno. Také odborná
porota
XII.ročníku divadelní přehlídky
Dačické
kejklování ji za ztvárnění
role Zuzany
ocenila čestným uznáním za
herecký
výkon.
Gabriela Arnouxová
ve hře Mandarinkový pokoj
(2013) - po
řadě především komických
rolí se v
Mandarinkovém pokoji dokázala skvěle vyrovnat s
postavou
nešťastné a psychicky labilní
mladé ženy. S
rolí Gabriely se ztotožnila v naprosto
přesvědčivém
divadelním projevu tak, že dokonce několikrát
během
svého výstupu donutila
přítomné publikum
vytáhnout i kapesníčky k setření slz.
Hlas ze
záhrobí v dramatizaci Dekameronu s
názvem Přípitek všem
láskám
(2014) - ač
na mateřské dovolené a po více než
ročním
divadelním půstu, namluvila varovný hlas ze
záhrobí, který nad veselými
historkami z
Dekameronu upozorňoval na
všudypřítomný mor.
Krátké varovné apely v
jejím
podání vyvolávaly až
nepříjemné
mrazení po těle.
Eva v komedii
Dovolená po česku (2015) - ihned po návratu z
mateřské dovolené ztvárnila roli
psycholožky Evy. Její interpretace byla naprosto
přesvědčivá, Lenka se v roli našla a
diváky okouzlila nadhledem, s nímž jako
psycholožka dokázala vést celý děj
hry. Však také za svůj výkon byla na
XV.ročníku Dačického
kejklování odbornou porotou oceněna
čestným uznáním za herecký
výkon.
Květa Juklová v
komedii Od Silvestra do Silvestra (2016) - v roli Květy Juklové
opět přesvědčila o svém bohatém
hereckém potenciálu. V
jevištním podání
starší usedlé manželky
starající se vedle svých svěřenců v
mateřské školce o trochu
ušlápnutého manžela,
dokázala od začátku rozjet herecký
galakoncert plný emocí a
dějových zvratů, který podala divákům
zcela přirozeným způsobem tak, jako by herecké
kreace přenášela do běžné
reality.
Žaneta ve scénce
Dokonalý manžel a zdravotní sestra Jiřinka ve
scénce U lékaře v povídkové
hře Taková nesmělá provokace (2017) - role Žanety byla pouze malou
epizodní rolí, avšak v roli
zdravotní sestry Jiřinky dokázala předat do
hlediště svůj mimořádný
herecký potenciál - hned jí bylo
všude plno, oplývala milou
střeštěností a prostořekostí,
skvělá byla její dynamičnost pohybu a
především dokonalá
výslovnost a přirozenost divadelního projevu.
Bylo se prostě na co koukat.
Lucia ve veselohře
Milostné dostaveníčko (2018) - v roli
opomíjené manželky, která kvůli
nezájmu manžela o ní hledá cesty, jak
vstoupit opět do jeho přízně, se představila jako velice
zkušená herečka. Její
divadelní projev a osobitý šarm
dokázal vtáhnout diváky bezprostředně
do děje, v kterémkoliv jejím výstupu
jí bylo plné jeviště, hrála
s neuvěřitelnou lehkostí a ve
veškerých svých dialozích
byla naprosto přesvědčivá. Snad také proto byla
oceněna na Dačickém kejklování 2018
cenou za herecký výkon.
TAKTÉŽ
SE PŘEDSTAVILA :
Panna Marie
v pásmu Živý betlém
- pravidelně ztělesňuje
biblickou postavu Panny Marie v Živém betlému,
který je každoročně reprízován v
rámci adventních trhů na strakonickém
hradě.
( Deník
Mladá fronta Dnes, text a foto Ladislav Němec )
Plačka v
historických příbězích z dějin
strakonického hradu - v rámci
letních nočních prohlídek
strakonického hradu vystupuje v roli prokleté
šlechtičny (plačky) v pásmu zaměřeném
na výjevy z historie panství rodu Bavorů.
( Upoutávka z Listů
Strakonicka )
Čarodějnice při sletech
konaných v Panské zahradě ve
Strakonicích - podílí
se na zajištění organizace
každoročních sletů čarodějnic konaných ve
strakonické Panské zahradě.
( Na snímku
pořízeném na sletu čarodějnic z
30.4.2006)