LENKA BŘICHÁČKOVÁ, roz. RAUSOVÁ



* v souboru DS Čelakovský se poprvé objevila na podzim roku 2002, svoji premiéru na divadelních prknech pak odstartovala na jaře roku 2003

* ve svém prvním divadelním výstupu na sebe nijak zvlášť neupozornila, publiku se představila v dosti nevýrazné roli

* ač bez jakýchkoliv divadelních zkušeností či absolutorií odborných divadelních seminářů se dokázala postupně prokousávat k velice solidním hereckým výkonům

* v současné době je jednou z nejvíce obsazovaných hereček díky svému umu ztvárnit široký rozsah charakterů jednajících postav

 
* jako herečka dokáže stejně přesvědčivě ztvárnit jak role mladičkých naivních dívek, tak postavy starších zkušených žen

* tajemství jejího divadelního talentu spočívá v poctivé a důsledné herecké práci a především pak ve snaze naslouchat režijním připomínkám, tedy faktorům, které ji neustále posunují v jejím osobitém hereckém projevu 


DIVADELNÍ ROLE :

Frony v Jiráskově hře Magdaléna Dobromila Rettigová
(2003)  - v klasické Jiráskově hře předstoupila poprvé před diváky jako mladičká dívka Frony. V celkově nijak zvlášť výrazném představení svým výkonem příliš publikum nezaujala.

Cestující v autorské hře Kristýny Kubíčkové Cestovní kancelář Lotrando (2004)  - v satirické zpěvohře strakonické autorky odehrála představení, v němž nedostala příliš prostoru pro individuální herecký výkon, a také proto opět jako jedna "z davu" nedokázala zvlášť přesvědčit o svém divadelním talentu.

Lesní panna, divá žena a dívka na dvoře Zuliky v báchorce Strakonický dudák (2004)  - objevila se zde v několika menších rolích a navíc převážně v davových scénách, v nichž o svém talentu příliš přesvědčit nemohla. Od roku 2005 pak ztvárnila roli Lesany po odstoupivší Jitce Churáňové. Do poměrně náročné role královny lesních panen se dokázala vtělit s opravdovou vážností umocněnou čitelnou artikulací projevu. 

Ketty Harrissonová v komedii Lhářka (2006)  - zahrála si roli hlavní hrdinky příběhu, která z jedné nevinné a milosrdné lži rozpoutá řetězec dalších a dalších navazujících lží. Poprvé ve své divadelní kariéře dostala prostor k rozvoji svého hereckého talentu. Prostor o to těžší, že se jednalo o zápornou postavu. Vzhledem k tomu, že i mužská část odborné poroty na divadelních přehlídkách hodnotila její projev jako představitelku ženy, kterou by doma rozhodně mít nechtěli, dokázala, že má talent převzít charakter jednající postavy a s dovedností sobě vlastní jej i přenést na divadelní prkna. 

 
Děvče Judy v komedii Úžasná svatba (2007)  - v roli dívky, která se probudí jednoho rána v posteli neznámého muže, shodou okolností nastávajícího ženicha, rozehrála vynikající herecký koncert prošpikovaný řadou romantických mikroscének. V uvedené komedii dokázala převzít nádech zamilované hrdinky příběhu a po celou dobu si jej velice přesvědčivě udržet.

Maminka v komedii Amant (2011)  - po vynucené divadelní přestávce způsobené mateřskou dovolenou se na prkna vrátila v postavě matky v komedii autora Pavla Němce. Přestože se role maminky, snažící se prostřednictvím svých dětí hojit své vlastní nenaplněné ambice, zhostila velice dobře a zároveň i přesvědčivě, role mladých žen ji sluší určitě více a také v nich dokáže mnohem intenzívněji rozvinout svůj herecký talent.

Francina v komedii Zelňačka (2011)  - ve známé komedii francouzského autora René Falleta ztvárnila roli Franciny, nebožky, jež se zásluhou mimozemšťana vrací zpět mezi živé. Ve svých dvou rozdílných výstupech dokázala opět přesvědčit o rozmanitosti zosobněných charakterů postav - na straně jedné v podání vracející se manželky hlavního hrdiny hry, na straně druhé v podání mladičké zamilované ženy, která kvůli milenci opouští svého stárnoucího manžela.


Zuzana v komedii del´arte Dámský krejčí (2012)  - zde vytvořila krásnou postavičku madame Zuzany Aubinové, která flirtuje s hlavním hrdinou - doktorem Moulinotem. V uvedené roli si dokázala skvěle poradit s charakterem mladé ženy, dychtivé po milostném dobrodružství. Její herecky přesvědčivé ztvárnění Zuzany bylo divácky velmi ceněno. Také odborná porota XII.ročníku divadelní přehlídky Dačické kejklování ji za ztvárnění role Zuzany ocenila čestným uznáním za herecký výkon.

Gabriela Arnouxová ve hře Mandarinkový pokoj (2013)  - po řadě především komických rolí se v Mandarinkovém pokoji dokázala skvěle vyrovnat s postavou nešťastné a psychicky labilní mladé ženy. S rolí Gabriely se ztotožnila v naprosto přesvědčivém divadelním projevu tak, že dokonce několikrát během svého výstupu donutila přítomné publikum vytáhnout i kapesníčky k setření slz.

Hlas ze záhrobí v dramatizaci Dekameronu s názvem Přípitek všem láskám (2014)  - ač na mateřské dovolené a po více než ročním divadelním půstu, namluvila varovný hlas ze záhrobí, který nad veselými historkami z Dekameronu upozorňoval na všudypřítomný mor. Krátké varovné apely v jejím podání vyvolávaly až nepříjemné mrazení po těle.

Eva v komedii Dovolená po česku (2015)  - ihned po návratu z mateřské dovolené ztvárnila roli psycholožky Evy. Její interpretace byla naprosto přesvědčivá, Lenka se v roli našla a diváky okouzlila nadhledem, s nímž jako psycholožka dokázala vést celý děj hry. Však také za svůj výkon byla na XV.ročníku Dačického kejklování odbornou porotou oceněna čestným uznáním za herecký výkon.

Květa Juklová v komedii Od Silvestra do Silvestra (2016)  - v roli Květy Juklové opět přesvědčila o svém bohatém hereckém potenciálu. V jevištním podání starší usedlé manželky starající se vedle svých svěřenců v mateřské školce o trochu ušlápnutého manžela, dokázala od začátku rozjet herecký galakoncert  plný emocí a dějových zvratů, který podala divákům zcela přirozeným způsobem tak, jako by herecké kreace přenášela do běžné reality.
 
Žaneta ve scénce Dokonalý manžel a zdravotní sestra Jiřinka ve scénce U lékaře v povídkové hře Taková nesmělá provokace (2017)  - role Žanety byla pouze malou epizodní rolí, avšak v roli zdravotní sestry Jiřinky dokázala předat do hlediště svůj mimořádný herecký potenciál - hned jí bylo všude plno, oplývala milou střeštěností a prostořekostí, skvělá byla její dynamičnost pohybu a především dokonalá výslovnost a přirozenost divadelního projevu. Bylo se prostě na co koukat.
   









 









TAKTÉŽ SE PŘEDSTAVILA :

Panna Marie v pásmu Živý betlém  - pravidelně ztělesňuje biblickou postavu Panny Marie v Živém betlému, který je každoročně reprízován v rámci adventních trhů na strakonickém hradě.

 ( Deník Mladá fronta Dnes, text a foto Ladislav Němec )

Plačka v historických příbězích z dějin strakonického hradu - v rámci letních nočních prohlídek strakonického hradu vystupuje v roli prokleté šlechtičny (plačky) v pásmu zaměřeném na výjevy z historie panství rodu Bavorů.

 
( Upoutávka z Listů Strakonicka )

Čarodějnice při sletech konaných v Panské zahradě ve Strakonicích - podílí se na zajištění organizace každoročních sletů čarodějnic konaných ve strakonické Panské zahradě.

 ( Na snímku pořízeném na sletu čarodějnic z 30.4.2006)


UDĚLENÁ OCENĚNÍ


ZPĚT NA SEZNAM