* rodilý
Brňák s moravským dialektem přišel do
souboru na
podzim roku 2009, kdy jej přivedla jeho přítelkyně a
zároveň členka souboru Erika Madová
* poprvé se objevil v Caronově Opravdovém
štěstí
* ve svém prvém divadelním kusu
ztvárnil
roli ženichova svědka, avšak potýkal
se jako
začátečník s divadelní mluvou,
potlačováním zažitého dialektu i s
pohybem a
přirozeností na jevišti
* postupem času se však stal jedním z
nosných mužských pilířů na
jevišti
*
v současné době je jeho cennou devizou
výrazný
hlasový fond a především snaha
naslouchat
režijním připomínkám, čímž
dostává jím
ztvárňovaná postava
dynamičnost a naprostou přirozenost divadelního projevu
DIVADELNÍ
ROLE :
svědek Francois v komedii
Opravdové štěstí (2010) - do
role svědka Francoise, jež zamotá hlavu i samotné
nevěstě, se vžíval postupně. Jeho divadelní
výkon
byl na začátečníka sice zdařilý,
avšak
určitý ostych, přizpůsobování se
divadelní
mluvě i práce s rekvizitou byly zatím pod
divadelním průměrem. Z pracovních důvodů byl
navíc
nucen v této roli alternovat se
Štěpánem Klučkou.
zubař David v komedii
Švagřičky (2011) - v
roli zubaře Davida již dokázal skvěle sekundovat
své
divadelní partnerce, ostřílené
divadelnici
Renátě Kudějové Knetlové. Důslednost
projevu i
snaha divadelně se zlepšovat přinesla prvé ovoce
- jeho
výkon byl již natolik výrazný, že
oslovil i
zkušené divadelní
harcovníky.
voják
Aubin v komedii Dámský krejčí (2012) - role
vojáka Aubina mu byla režijně svěřena již jako
zkušenému herci a ve svém projevu
nezklamal. Svoji
postavu dokázal čitelně ztvárnit ve dvou
polohách
- jednak v pozici nevěrného
prostopášníka
na straně jedné i důrazného vojáka na
straně
druhé. Navíc mu nebyl cizí ani humor,
jímž
vhodně prošpikovával
své výstupy.
Velebníček alias
sluha Benoit v komedii Mandarinkový pokoj (2013) - důrazné a
přesvědčivé pojetí oddaného
velebníčka poučujícího lehkou děvu na
straně jedné a umírněné a
poslušné jednání sluhy na
straně druhé - to bylo cennou Romanovou devizou v
povídce Velebníček a šlapka. Ve
dvojici postav a ve dvou charakterově odvrácených
stranách hereckého
kumštu dokázal Roman naprosto
přesvědčivě vytvořit dějový zvrat povídky a
diváky držet v napětí až do poslední
chvíle nečekaného rozuzlení.
Spinelocio,
Tedaldo, Filoteo, Rinaldino, trhan a Lauréta v
dramatizaci
Dekameronu s názvem Přípitek všem
láskám (2014) - v
dramatizaci Boccacciova Dekameronu se objevil ve všech
povídkách. V té první jako
nenasytný
milenec plný vášně a
milostných dotyků, v
té druhé si zahrál dva bratry, jež se
na
scéně střídají. S těžkým
úkolem
ztvárnit dva bratry tak, aby si byli fyzicky
podobní,
avšak charakterově rozdílní, si
dokázal
skvěle poradit. Stejně jako s rozličnými postavičkami ve
třetí povídce. Škoda jen, že
svými
výkony neoslovil porotu natolik, aby si též odvezl herecké
ocenění z dačické divadelní
přehlídky. Určitě by si je zasloužil.
Honza,
nedostudovaný doktor, v komedii Dovolená po česku
(2015) - jako již
ostřílený matador divadelního
kumštu byl nucen vedle novice Igora Mada táhnout
mužské obsazení hry. V roli Honzy, jehož postava
vyžadovala ztvárnění naprosto
odlišných charakterů
chování k manželce Evě na straně jedné
a ke kamarádce Aleně na straně druhé, se herecky
našel a ač sám v té době
zmítán osobními problémy,
dokázal postavě vtisknout nezapomenutelné
ztvárnění
ušlápnutého manžela i
suverénního podnikatele. Škoda jen, že
ani v této roli nepřesvědčil porotu dačické
přehlídky. Ocenění by tentokráte bylo
na místě! Radim Tupý v
komedii Od Silvestra do Silvestra
(2016) - v
Zindulkově komedii podal opět výborný
výkon v
roli poslušného manžela,
který si
ovšem také občas rýpne. Po
celé
představení dokázal držet charakter postavy s
dynamickým projevem a dobrou artikulací.
Stává se stabilním pilířem
souboru,
který dokáže vyhecovat herecké
partnery k
nadprůměrným výkonům, ale
především i
naprosto klidně zachránit situaci v případě, kdy
to po
textové stránce trochu skřípe. Z
důvodu, že
nemá jen naučený text, nýbrž o
situacích
přemýšlí a vžívá
se do nich,
dokáže nečekané situace s přehledem
navrátit do
původních kolejí.
Idol ve scénce
Dokonalý manžel, trenér ve scénce
Senátor, mladík, dědeček
Sviňáček, pan Kondelík a gay ve
scénce U lékaře v povídkové
hře Taková nesmělá provokace (2017) - v uvedených
epizodních rolích vsadil
především na svůj osobitý
komediální projev, zvláště
role trenéra, kdy se na scéně objevil v
milostné roli umocněné
kompletní hokejovou výstrojí, sklidila
v publiku zasloužený potlesk. Ostatní
epizodní role dokázal velmi čitelně
výrazově odlišit, i když role gaye
postrádala potřebnou jiskru a
především správně zabarvený
hlasový projev.
Massimo Lari ve veselohře
Milostné dostaveníčko (2018)-
v Benedettiho veselohře ztvárnil roli zprvu
bojácného, posléze
natěšeného a
nakonec vyplašeného advokáta,
který se
nechtěně zaplete do plánu trochu
zanedbávané
manželky svého přítele Giulia. Přestože role
předurčovala
charakter postavy vyvíjející se ve
třech zcela
rozdílných rovinách, Roman se
své postavy
zhostil naprosto přesvědčivě tak, že za svůj herecký
výkon sklidil vedle častého potlesku na
otevřené
scéně i čestné uznání a
pochvalu
odborné poroty na Dačickém
kejklování 2018.