ROMAN CHYTIL



* rodilý Brňák s moravským dialektem přišel do souboru na podzim roku 2009, kdy jej přivedla jeho přítelkyně a zároveň členka souboru Erika Madová

* poprvé se objevil v Caronově Opravdovém štěstí

* ve svém prvém divadelním kusu ztvárnil roli ženichova svědka, avšak potýkal se jako začátečník s divadelní mluvou, potlačováním zažitého dialektu i s pohybem a přirozeností na jevišti

* postupem času se však stal jedním z nosných
mužských pilířů na jevišti

* v současné době je jeho cennou devizou výrazný hlasový fond a především snaha naslouchat režijním připomínkám, čímž dostává jím ztvárňovaná postava dynamičnost a naprostou přirozenost divadelního projevu


DIVADELNÍ ROLE :

svědek Francois
v komedii Opravdové štěstí (2010)  - do role svědka Francoise, jež zamotá hlavu i samotné nevěstě, se vžíval postupně. Jeho divadelní výkon byl na začátečníka sice zdařilý, avšak určitý ostych, přizpůsobování se divadelní mluvě i práce s rekvizitou byly zatím pod divadelním průměrem. Z pracovních důvodů byl navíc nucen v této roli alternovat se Štěpánem Klučkou.

zubař David v komedii Švagřičky (2011) - v roli zubaře Davida již dokázal skvěle sekundovat své divadelní partnerce, ostřílené divadelnici Renátě Kudějové Knetlové. Důslednost projevu i snaha divadelně se zlepšovat přinesla prvé ovoce - jeho výkon byl již natolik výrazný, že oslovil i zkušené divadelní harcovníky.

 voják Aubin v komedii Dámský krejčí (2012) - role vojáka Aubina mu byla režijně svěřena již jako zkušenému herci a ve svém projevu nezklamal. Svoji postavu dokázal čitelně ztvárnit ve dvou polohách - jednak v pozici nevěrného prostopášníka na straně jedné i důrazného vojáka na straně druhé. Navíc mu nebyl cizí ani humor, jímž vhodně prošpikovával své výstupy.

Velebníček alias sluha Benoit v komedii Mandarinkový pokoj (2013) - důrazné a přesvědčivé pojetí oddaného velebníčka poučujícího lehkou děvu na straně jedné a umírněné a poslušné jednání sluhy na straně druhé  - to bylo cennou Romanovou devizou v povídce Velebníček a šlapka. Ve dvojici postav a ve dvou charakterově odvrácených stranách hereckého kumštu dokázal Roman naprosto přesvědčivě vytvořit dějový zvrat povídky a diváky držet v napětí až do poslední chvíle nečekaného rozuzlení.

Spinelocio, Tedaldo, Filoteo, Rinaldino, trhan a Lauréta v dramatizaci Dekameronu s názvem Přípitek všem láskám (2014) - v dramatizaci Boccacciova Dekameronu se objevil ve všech povídkách. V té první jako nenasytný milenec plný vášně a milostných dotyků, v té druhé si zahrál dva bratry, jež se na scéně střídají. S těžkým úkolem ztvárnit dva bratry tak, aby si byli fyzicky podobní, avšak charakterově rozdílní, si dokázal skvěle poradit. Stejně jako s rozličnými postavičkami ve třetí povídce. Škoda jen, že svými výkony neoslovil porotu natolik, aby si též odvezl herecké ocenění z dačické divadelní přehlídky. Určitě by si je zasloužil.

Honza, nedostudovaný doktor, v komedii Dovolená po česku (2015) - jako již ostřílený matador divadelního kumštu byl nucen vedle novice Igora Mada táhnout mužské obsazení hry. V roli Honzy, jehož postava vyžadovala ztvárnění naprosto odlišných charakterů chování k manželce Evě na straně jedné a ke kamarádce Aleně na straně druhé, se herecky našel a ač sám v té době zmítán osobními problémy, dokázal postavě vtisknout nezapomenutelné ztvárnění ušlápnutého manžela i suverénního podnikatele. Škoda jen, že ani v této roli nepřesvědčil porotu dačické přehlídky. Ocenění by tentokráte bylo na místě!








ZPĚT NA SEZNAM